Folksam höjer återbäringsräntan till 5 procent

Från och med den 1 september 2009 höjer Folksam återbäringsräntan på traditionellt pensionssparande från 1 procent till 5 procent före skatt och avgifter. Folksam höjer även återbäringsräntan från 3 procent till 5 procent före skatt och avgifter för premiebestämd försäkring inom verksamhetsgrenen KP Pension & Försäkring. Även denna höjning gäller från och med den 1 september 2009.

Höjningen av återbäringsräntan görs mot bakgrund av Folksams starka utveckling. Konsolideringen, förhållandet mellan bolagets tillgångar och hur mycket som fördelats till försäkringstagarna, ligger nu över den uppsatta målnivån. – Det känns bra att vi nu kan erbjuda våra kunder en kraftigt höjd återbäringsränta, säger Anders Sundström, vd Folksam. Sammanlagt omfattas cirka en miljon sparare i Folksam och KP Pension & Försäkring av höjningen av återbäringsräntan. För ytterligare information: Anders Sundström, vd Folksam, telefon 08-772 66 10 Roger Edquist, chef KP Pension & Försäkring, telefon 0705-20 21 37 Andreas Jerat, tf presschef Folksam, telefon 0708-31 58 01