Folksam köper in sig i Kalix Finans AB

Folksam köper 30 procent av aktierna i Kalix Finans AB och får därmed ett unikt tillskott i sin förmedling av livsparprodukter.

Kalix Finans AB marknadsför finansiella produkter och tjänster via telefon. De jobbar i huvudsak med förmedling av lån, försäkringslösningar samt pensions- och kapitalsparande mot privatpersoner i hela landet. Företaget har funnits sedan 2008 och är ett av Kalix mest expansiva företag med över 50 anställda.

Folksam köper 30 procent av aktierna i Kalix Finans AB och säkrar därmed en plats i styrelsen och får en strategisk samarbetspartner och ett långsiktigt engagemang från en partner som har gott renommé och stor vana av att förmedla komplicerade finansiella produkter till privatpersoner.

– Vi vässar Folksam för framtiden genom att få tillgång till den distributionskraft som Kalix Finans har. Folksam får en effektiv kanal för nya produkter som är svårt att nå via ordinarie säljkanaler, säger Stefan Holm Affärsområdeschef Partner Folksam.

Christopher Casselblad, IR-ansvarig Folksam, 0722- 30 20 80

Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se