Folksam lämnar över stafettpinnen till Pensionsmyndigheten

Förra veckan presenterade Folksam sin undersökning av pensionsbolagens pensionssnurror, samt planen att bjuda in pensionsbolagen till samtal om en gemensam standard. Strax därpå hörde Pensionsmyndigheten av sig med förfrågan om att få ta över stafettpinnen från Folksam.

– Vi är nöjda med den snabba responsen och lämnar gärna över stafettpinnen till Pensionsmyndigheten, säger Håkan Svärdman, välfärdsanalytiker Folksam. Pensionsmyndigheten har nu skickat en inbjudan till pensionsförmedlingsbolagen, pensionsbolagen och arbetsmarknadens parter. Syftet är att bilda en arbetsgrupp som ska ta fram en gemensam standard för pensionssnurrorna. – Nu får vi hoppas att inbjudan leder till konkreta resultat inom en snar framtid, säger Håkan Svärdman. För ytterligare information: Håkan Svärdman, välfärdsanalytiker Folksam, 08-772 71 62, 0708-31 53 62 Andreas Jerat, presschef Folksam, 08-772 62 12, 0708-31 51 57