Folksam tar över Fastighetsägarnas Egna Försäkring

​Folksam blir ny försäkringsgivare för Fastighetsägarnas Egna Försäkring genom avtal med Fastighetsägarna och Osséen Försäkringsmäklare. Avtalet omfattar 5 500 fastigheter på totalt 10 miljoner kvadratmeter.

Fastighetsägarnas Egna Försäkring är en skräddarsydd försäkring för fastighetsägare. Den är endast tillgänglig genom medlemskap i Fastighetsägarna och förmedlas genom Osséen Försäkringsmäklare.

– Affären är ett resultat av vår strategiska satsning att utöka vår marknadsandel inom fastighetsförsäkring, säger Stefan Holm, affärsområdeschef Folksam.

Tidigare var Sveland försäkringsgivare, men när de köptes upp av Trygg-Hansa i våras gjorde Fastighetsägarna en ny upphandling.

– Vid en samlad bedömning var Folksam det bolag som bäst motsvarade våra förväntningar såväl innehålls- som tariffmässigt. Folksam var också det bolag som kunde leverera allra bäst medlemsnytta, säger Krister Nilsson, vd Fastighetsägarna Mellansverige.

– Avtalet är Folksam Företags största med anknuten förmedlare. Vi är övertygade om att vi i framtiden kommer att göra allt fler affärer via anknutna förmedlare, säger Anders P Karlsson, marknadschef Folksam Företag.

För ytterligare information:
Anders P Karlsson, marknadschef Folksam Företag, telefon 08-772 85 97, 0708-31 66 77
Stefan Holm, affärsområdeschef Folksam, telefon 08-772 68 71, 0708-31 68 75
Krister Nilsson, vd Fastighetsägarna Mellansverige, telefon 016-17 22 51

Om Folksam
Folksam är ett ömsesidigt försäkringsbolag som erbjuder försäkringar, sparande- och lånemöjligheter för alla behov. Varannan svensk, vartannat hem, var femte bil och nittio procent av alla som idrottar är försäkrade genom Folksam. Folksam arbetar aktivt med trafiksäkerhet, extern bolagsstyrning och miljö för att bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle och trygghet för individen. Läs mer på
www.folksam.se