Folksam vässar fondutbudet

Nu kompletterar Folksam Fondförsäkring det guidade utbudet med två högpresterande fonder från Didner & Gerge. Folksam blir därmed ett av de första fondförsäkringsbolagen som får möjligheten att erbjuda fonderna D&G Aktiefond och D&G Småbolag.

– Vi vässar Folksam för framtiden genom att komplettera vårt guidade fondutbud med två högpresterande fonder, säger Susanne Bolin-Gärtner, fondansvarig Folksam. Båda fonderna kompletterar vårt erbjudande på ett positivt sätt och när vi fick möjlighet att ta in dem i vårt utbud så var det ingen tvekan.

– Vi är glada och förväntansfulla inför vårt nya samarbete med Folksam, säger Helena Hillström, vd Didner & Gerge.

Didner & Gerge Fonder är en tydligt aktiv och fristående förvaltare. Deras investeringsfilosofi går ut på att leta efter bolag som de bedömer har potential till en god utveckling. Didner & Gerge är uthålliga och långsiktiga och tar inte hänsyn till kortsiktiga svängningar på börsen. Det viktiga är resultatet på lång sikt.

Läs mer om fonderna:

Susanne Bolin-Gärtner, fondansvarig Folksam, telefon 0708-31 61 04
Christopher Casselblad, investerarrelationer Folksam, telefon 0722-30 20 80

Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se