Folksam vässar kommunikationen med Public Affairs

Folksam vässar sin kommunikation med opinionsbildare, branschorganisationer och politiska beslutsfattare genom att inrätta en tjänst för Public Affairs.

– Det är ett naturligt steg att Folksam nu vässar sig för framtiden genom Public Affairs och en strukturerad kommunikation med opinionsbildare, branschorganisationer och politiska beslutsfattare, säger Erik von Hofsten, informationschef Folksam.

Den nya tjänsten som ansvarig för Public Affairs hos Folksam tillträds av Anna Karin Wallberg.

– Anna Karin har gedigen erfarenhet av näringsliv, politik, lobbyarbete och kommunikation inom regeringskansli samt kommunpolitik. Jag är glad att vi har knutit henne till oss.

Den svenska försäkringsbranschen påverkas i allt högre grad av det europeiska samarbetet i form av en ny rad regleringar, till exempel Solvens II. Folksam arbetar redan aktivt med innehållet i reglerna, och genom sin satsning på Public Affairs stärker Folksam möjligheten till proaktiv kommunikation i den processen.

– En aktuell fråga som har stor betydelse för våra kunder är exempelvis flytträtten. Jag ser fram emot att jobba med den och andra viktiga frågor som påverkar Folksams verksamhet. En av mina första konkreta uppgifter som ansvarig för Public Affairs är att planera Folksams närvaro i Almedalen, säger Anna Karin Wallberg.

Public Affairstjänsten är placerad i Folksams informationsavdelning.

Anna Karin Wallberg, ansvarig Public Affairs Folksam, telefon 0708-31 68 02
Erik von Hofsten, informationschef Folksam, telefon 0722-30 20 26

Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se