Folksamgruppen i Almedalen 2024

Under årets Almedalsvecka kommer Ylva Wessén, vd och koncernchef Folksamgruppen, Camilla Larsson, vd KPA Pension, Katrin Röcklinger, chef affärsområde Liv och Håkan Svärdman, pensionsexpert på Folksam att medverka i olika seminarier, rundabords-samtal och andra aktiviteter om bland annat pensioner, klimat och våld i hemmet.

Tisdagen den 25 juni mellan kl 15.15-16.00 arrangerar Folksam, tillsammans med LO, seminariet ”Den allmänna pensionen fortsätter att sjunka – så kan den höjas med 30 000 kr per år”.

Medverkande:
Ylva Wessén, Vd och koncernchef, Folksam
Malin Ragnegård, Ordförande, Kommunal
Linda Palmetzhofer, Ordförande, Handels
Håkan Svärdman, Pensionsexpert, Folksam
Eleonore Lundkvist, Riksdagsledamot, Moderaterna
Anders Ygeman, Riksdagsledamot, Socialdemokraterna
Elin Hjelmestam, Ekonomisk-politisk talesperson, Liberala Ungdomsförbundet

Läs mer om seminariet här.

För att komma i kontakt med någon av Folksamgruppens representanter som är på plats i Almedalen, kontakta Kajsa Moström, chef externkommunikation eller Emma Lindberg, public affairs-ansvarig.

Kontaktuppgifter:
Kajsa Moström, e-post: kajsa.forsberg-mostrom@folksam.se
Emma Lindberg, e-post: emma.lindberg@folksam.se

Folksam pressavdelning nås på:
E-post: press@folksam.se

Om Folksamgruppen
Folksamgruppen erbjuder försäkringar, pensioner och långsiktigt sparande. Folksamgruppens vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Folksamgruppen består av de kundägda försäkringsgrupperna Folksam Liv och Folksam Sak med dotterföretag. I Folksamgruppen ingår varumärken som Folksam, KPA Pension och Folksam LO Pension.