Tee off för Folksams samarbete med Svenska Golfförbundet

Folksam och Svenska Golfförbundet har tecknat ett avtal som gör Folksam till strategisk partner inom sakförsäkring. Avtalet omfattar medlemsförsäkring, klubbanläggningsförsäkring och projektet ”Säker Golf”.

Tack vare att Folksam nu är Svenska Golfförbundets strategiska partner för sakförsäkring får nästan 500 golfklubbar anslutna till Svenska Golfförbundet, och drygt 500 000 golfare med familjer, tillgång till förmånliga försäkringar. – Golf är Sveriges näst största idrott, efter fotboll, i antalet utövare och vi är mycket nöjda med att vara strategisk partner till svensk golf, säger Anders P Karlsson, marknadschef på Folksam Företag. Medlemsförsäkringen omfattar alla som spelar golf på en anläggning ansluten till Svenska Golfförbundet, som därmed kan känna sig trygga om något skulle hända. En risk som dock är liten, då golf är en av de idrotter som har minst antal skador på utövare och egendom, bland annat klubbhus, maskiner och bilar. Inget är dock så bra att det inte kan bli bättre. Folksam kommer därför att tillsammans Svenska Golfförbundet arbeta med projektet ”Säker Golf”, vars främsta uppgift att minska antalet skador på anläggningen, bland annat med hjälp av speciella checklistor. Gunnar Håkansson, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet, är nöjd med avtalet: – Det är viktigt för oss att ha en stark och kunnig partner när det gäller försäkringsfrågorna inom golfsporten. Vi är därför mycket glada för att Folksam valt att bli vår strategiska partner och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete. För mer information vänligen besök www.folksam.se/golf För ytterligare information: Anders P Karlsson, marknadschef Folksam företag, telefon 08-772 85 97, 0708-31 66 77, anders.p.karlsson@folksam.se Gunnar Håkansson, generalsekreterare, Svenska Golfförbundet, telefon 08-622 15 00, 0703-17 24 00, gunnar.hakansson@sgf.golf.se Andreas Jerat, tf. presschef Folksam, telefon 08-772 62 12, 0708-31 58 01