Ny VD i Followit AB

Report this content

Ny VD i Followit Skellefteåföretaget Followit har utsett Christer Ljungberg, Stockholm till ny VD efter Otto Elander. Christer Ljungberg kommer närmast från investment- och catalystföretaget Deseven där han är verksam som partner. Dessförinnan som VD för DX3 Europé och andra ledande befattningar inom IT-industrin. Christer Ljungberg tillträder omedelbart sin tjänst. Tidigare VD Otto Elander kommer att finnas kvar som arbetande styrelsemedlem i företaget. Huvudägare i Followit AB är Elander Invest, Göteborg. Followit är ett internationellt företag med central marknadsföring och utveckling lokaliserad till Skellefteå. Followit arbetar med att utveckla mobila positionerings- och kommunikationssystem som baseras på GSM- och GPS-teknik. Followits transponder, som gör det möjligt att spåra fordon, larma vid stölder och skapa helt nya logistiklösningar är till formatet mycket liten. I transpondern finns en intelligent mjukvara som gör tekniken enkel att nyttja. Användarna kan trådlöst programmera systemet över Internet eller via SMS. Kunde kan välja att köpa en helt tjänst från Followit eller använda delar och integrera i sina egna system. Followits stora marknadsfördelar är den till formatet lilla transpondern, många olika användningsområden, låg batteriförbrukning, hög leveransförmåga och konkurrenskraftigt pris. Followit har under året inlett samarbete med distributörer i Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Spanien, Nederländerna, Belgien, Norge, Finland, Ungern, och USA. I Sverige är sedan en tid Sportmanship generalagent. - Vi tror att Christers erfarenhet från tidigare anställningar kommer väl till pass att ta vara på de möjligheter som Followit nu står inför, säger Willi Persson, Followits styrelseordförande. Ytterligare information om Followit AB lämnas av Willi Persson Christer Ljungberg 070-5586955 070-8110909 email: willi.persson@followit.se email: christer.ljungberg@followit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00880/wkr0002.pdf