Case Kapitalförvaltning uppgraderar och väljer Fondab’s digitala lösning

Case Kapitalförvaltning väljer att satsa på sin hemsida och lanserar inom kort ett nytt gränssnitt med Fondab’s teknik i botten. Den nya lösningen innebär en ny förbättrad digitaliserad och automatiserad process för fondhandel, och ger kunden en enklare hantering och bättre överblick av sitt sparande.

Fondab kommer att tillgodose Case Kapitalförvaltning med IT-struktur och ett användarvänligt kundgränssnitt med automatiserad fondhandel och inloggning med BankID. Fondab sköter även arbetet med att hantera kunden, från registrering till depåöppning det regulatoriska ansvaret samt rapportering till Skatteverket.

”Ökad efterfrågan hos våra kunder att kunna spara i ISK direkt via hemsidan göra att vi nu tar steget att öppna upp en egen digital kanal för sparande. Med den nya tjänsten får vi möjligheten att erbjuda våra kunder en bättre kundupplevelse med inloggning och depåöppning med BankID direkt på vår webbplats. Kunden kan enkelt köpa, sälja, byta och månadsspara utan en massa manuella blanketter”, säger Johan Andrassy, VD på Case Kapitalförvaltning.

”Vår tekniska plattform gör det möjligt för fondbolag att erbjuda en digitaliserad och automatiserad tjänst för sparande samtidigt som vi hanterar alla legala delar i kundhanteringsprocessen. Vi är väldigt glada och stolta över att få Case Kapitalförvaltning som strategisk partner där vi åter igen får bevisa att vi erbjuder en av marknadens starkaste IT-lösningar som gör sparande i fonder tillgängligt för alla och lönsamt för fler”, säger Mikael Tjäder, VD på Fondab AB.

”Vi på Case Kapitalförvaltning har stort fokus på att erbjuda våra kunder en kostnadseffektiv och lönsam produkt och är glada att nu tillsammans med Fondab kunna erbjuda en ännu bättre tjänst. Vi ser detta som ett naturligt steg i att bibehålla vårt starka förtroende som våra kunder har för oss”, avslutar Johan Andrassy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mikael Tjäder, VD Fondab
Mobil: +46 734-17 04 17
E-post: mikael.tjader@fondab.com
www.fondab.com
Vår passion är att göra fondsparande tillgängligt för alla och lönsamt för fler. Vi erbjuder störst fondutbud, verktyg att hitta de bästa, fondpaket och aktiva portföljer. Fondab erbjuder både privatkunder, företagskunder samt institutionella kunder en fullständig IT infrastruktur för automatiserad fondhandel. Fondab grundades 1999 och är ett helägt dotterbolag till MFEX Mutual Funds Exchange AB.
Johan Andrassy, VD Case Kapitalförvaltning
E-post: johan.andrassy@casefonder.se www.casefonder.se
Vi brukar säga att vi är den fristående kapitalförvaltaren som spelar i samma lag som kunden. Med fristående menar vi att Case inte är någon bank som erbjuder en massa olika produkter och tjänster utan vi är enbart fokuserade på att leverera högklassig fond- och kapitalförvaltning.

Taggar: