Claire Watson ny CFO på Fondab

Vi välkomnar Claire Watson som ny CFO på Fondab. Claire har en kandidatexamen i Business & Finance från universitet Northumbria i Storbritannien.  Claire har 18 års erfarenhet av arbete inom finans, senast från Zeb Consulting där hon var nordisk finanschef och revisor i sex år.

Claire Watson CFO Fondab

”Jag har bott i Sverige de senaste 25 åren och har arbetat för många olika, små till stora internationella organisationer. Detta har gett mig ett brett spektrum av finansiell erfarenhet från många sektorer.”

Claires primära fokusområde är att utöka den finansiella analysen för företaget och skapa transparens för styrelse, VD och teamet på ett så effektivt sätt som möjligt.

"Jag är glad över att ansluta mig till Fondab som CFO. Det är fantastiskt att få vara en del i ett team som har en så imponerande tillväxt inom finansbranschen. Att arbeta för Fondab är en fantastisk möjlighet att hjälpa till att vidareutveckla nya och förbättrade tekniska lösningar som inte bara kommer våra partners till nytta, utan även slutanvändaren.”

Fondab har under de senaste åren vuxit sin B2B affär och levererar idag lösningar till fondbolag, värdepappersbolag, digitala sparaktörer och agerar depåinstitut till flertalet av de stora förmedlarhusen.

"Claires gedigna erfarenhet och kunskap inom finans, analys och värdeskapande tillväxt kommer att vara mycket värdefull för Fondab framöver som den ledande leverantören av en teknisk plattform för fondsparande", säger Mikael Tjäder, VD för Fondab.

"Jag ser fram emot att utvecklas och växa inom Fondab inklusive MFEX och Euroclear-familjen."

Mikael Tjäder, VD Fondab

Fondab AB är Sveriges största fondplattform. Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder fondbolag, värdepappersbolag, rådgivningsbolag och andra sparaktörer en fullständig IT-infrastruktur för automatiserad fondhandel och betalningsflöden, depå- och slutkundshantering. Fondab äger även fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.