Emelie Moritz ny COO på Fondab

Vi välkomnar Emelie Moritz i rollen som COO på Fondab. Emelie är utbildad jurist vid Uppsala Universitet och kommer närmast från Avanza där hon arbetat i fyra år, inledningsvis som bolagsjurist men de senaste tre åren som affärsjurist. Emelie arbetade dessförinnan på Carnegie Investment Bank.

Emelie Moritz Fondab

"Rollen som COO på Fondab innebär främst arbete med legala frågor, affärsutveckling samt ett operativt ansvar för vår avdelning Operations Management. Det ska bli jättekul att vidareutveckla Fondabs erbjudande till både traditionella fondbolag och kapitalförvaltare men även till nya mer disprutiva marknadsaktörer för att i förlängningen skapa värde för våra slutkunder och sänka tröskeln för privatpersoner och framförallt unga att börja fondspara", säger Emelie Moritz.

Fondab har under de senaste åren vuxit sin B2B affär och levererar idag lösningar till ett 20 tal fondbolag och värdepappersbolag och agerar depåinstitut till flertalet av de stora förmedlarhusen.

"Med Emelies bakgrund och erfarenhet stärker vi nu vårt operativa team vilket ligger i linje med vår satsning framåt för Fondab att utveckla vår affär och stärka vårt erbjudande till nya, men framförallt våra befintliga partners", säger Mikael Tjäder, vd för Fondab.

Om Fondab
Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder både värdepappersbolag, fondbolag, förmedlare och andra aktörer en fullständig IT infrastruktur för automatiserad fondhandel och depå- och slutkundshantering. Fondab äger även Fondmarknaden.se som är en fondhandelsplats med Sveriges bredaste fondutbud för privatkunder. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.