Enter Fonder lanserar digital lösning för direktkunder

Enter Fonder lanserar nu, i samarbete med Fondab, en digital lösning för sina kunders fondsparande bland annat inom ramen för ISK. Den nya lösningen innebär att Fondabs plattform för fondhandel, depå- och slutkundshantering möjliggör för Enter att kunna erbjuda sina kunder ett enklare sätt att spara i fonderna.

Under sommaren har arbetet pågått med att sätta upp en egen digital kundplattform åt Enter Fonder och vi kan nu med glädje lansera tjänsten på www.enterfonder.se. Med den nya lösningen kan kunder nu direkt via Enter Fonders webbplats registrera sig som kund och logga in med BankID, öppna ett Investeringssparkonto (ISK) samt spara i Enter´s fonder.

- Vår tanke är att kunderna ska kunna komma närmare förvaltningen och följa värdet av de investeringar som vi tror allra mest på, säger Henrik Lindquist, VD på Enter Fonder.

Genom att låta Fondab hantera den tekniska lösningen och administrationen kring slutkunden kan Enter fokusera på sin kärnverksamhet som är förvaltningen och kundrelationen.

- Enter Fonder har ett starkt varumärke med stort fokus på hållbara investeringar. Vi ser med spänning fram emot ett gemensamt och långsiktigt arbete för att skapa goda värden för slutkunden att använda Enter’s nya digitala tjänst och produkter, säger Filip Birkhammar, Head of Sales på Fondab.

För mer information, kontakta:

Filip Birkhammar
Head of Sales, Fondab