Enter Fonder väljer Fondabs digitala gränssnitt

Enter Fonder har i dagarna ingått ett nytt samarbete med Fondab för att erbjuda sina direktkunder en digital lösning för fondsparande bland annat inom ramen för ISK. Den nya lösningen innebär att Fondabs plattform för fondhandel, depå- och slutkundshantering möjliggör för Enter att kunna erbjuda sina kunder ett enklare sätt att spara i fonder.

Enter Fonder och Fondab

Tjänsten gör det betydligt enklare för kunder att köpa fonderna direkt via Enter Fonders webbplats utan att behöva använda manuella öppningshandlingar eller blanketter.

- Vi har en lång och bra relation till våra kunder och vill med detta samarbete förbättra tjänsten för dem. Att kunna erbjuda ett digitalt fondsparande inom ramen för ISK känns som en självklarhet idag och Fondabs lösning gör det möjligt för oss, säger Henrik Lindquist, VD på Enter Fonder.

Enter Fonder som grundades 1999 erbjuder idag 8 hållbara Sverigeinriktade fonder med ett samlat förvaltat kapital om 11 miljarder kronor.

- Vår vision framåt är att låta kunderna komma närmare förvaltningen och förstå värdet av de aktiva investeringar som vi tror allra mest på, säger Henrik Lindquist, VD på Enter Fonder.

Lanseringen av den nya lösningen kommer att ske efter sommaren och vi på Fondab ser fram emot att kunna leverera Enters nya gränssnitt för slutkunder.

- Vi ser en tydlig trend där fondbolagen genom digitala plattformar vill förenkla nykundsprocessen och fondhandeln. En närhet mellan kunder och fondförvaltare skapar ökad förståelse för investeringsprocesser och möjlighet att etablera långsiktiga relationer. Det är med glädje vi kan leverera en pusselbit i detta, säger Filip Birkhammar, Head of Sales på Fondab.

Mer information kring den nya tjänsten kommer i samband med lanseringen.

För mer information kontakta:

Filip Birkhammar
Head of Sales, Fondab