ODIN Fonder lanserar nettoklassad ISK-lösning i samarbete med Fondab

ODIN Fonder erbjuder nu direktkunder att handla nettoklassade fonder i en enkel ISK-lösning. Fondabs plattform för fondhandel, depå- och slutkundshantering blir den nya tekniska plattformen för ODINs direktkunder. Den nya lösningen innebär ett nytt kundgränssnitt och depåhållning inom ramen för ISK samt rabatterad handel i ODINs fonder.

ODIN är en av Nordens ledande fondförvaltare och grundades 1990. ODIN förvaltar idag 9 aktiefonder till ett samlat kapital om 110 MSEK. Den nya lösningen riktar sig till ODINs befintliga privatkunder och till alla andra sparare som önskar en enkel och kostnadseffektiv tjänst och ett konkurrenskraftigt ISK-sparande.

”Vi väljer Fondab för att de har en välutvecklad och beprövad ISK-tjänst som ger våra kunder en komplett och enkel lösning för att handla våra fonder”, säger Tomas Hellström, VD för ODIN Fonder och fortsätter:

”Fondabs ISK-tjänst har ett enkelt och transparent upplägg där kunderna ser vad de betalar för olika tjänster. Avgifter för fonderna och själva Investeringssparkontot separeras och kan erbjudas till ett lägre totalpris då inga andra kringtjänster ingår. I längden tror vi att den transparensen bygger förtroende både för ODIN och fondbranschen som helhet”.

Fondab erbjuder idag en komplett digital lösning för fondsparande till ett flertal fondbolag samt en rad andra sparaktörer, värdepappersbolag och rådgivningsbolag.

”Vi är väldigt glada att fler fondbolag väljer oss som teknisk leverantör och vi är stolta över att få ODIN Fonder som strategisk partner. Återigen får vi bevisa att vi erbjuder en av marknadens starkaste IT-lösningar som gör sparande i fonder tillgängligt för alla och lönsamt för fler”, säger Mikael Tjäder, VD på Fondab AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Tomas Hellströms, VD ODIN Fonder

tomas.hellstrom@odinfonder.se
www.odinfonder.se

Fondab AB är Sveriges största fondplattform. Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder fondbolag, värdepappersbolag, rådgivningsbolag och andra sparaktörer en fullständig IT-infrastruktur för automatiserad fondhandel och betalningsflöden, depå- och slutkundshantering. Fondab äger även fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.