Simon Garcia Wikberg ny CFO på Fondab

Vi välkomnar Simon Garcia Wikberg som CFO till vårt team på Fondab. Simon har mångårig erfarenhet som redovisningsekonom för både mindre ägarledda bolag och större koncerner, där han arbetat med bl.a. nya förvärv, fusioner och kapitaltäckningsfrågor. Simon kommer närmast från Scania, dessförinnan bl.a. de svenska Alfred Berg bolagen och De Lage Landen Finans.

Simon Garcia Wikberg
Fotograf: Ryan Laurita

”Som CFO är fokus på Fondab att lyfta nivån av finansiell analys för att skapa mervärde till ägare, samarbetspartners och slutkunder. Det är otroligt roligt att komma in på ett bolag med bevisad god tillväxt och som är den självklara partnern till finansbolag med fonder, kapitalförvaltning och rådgivning genom att leverera en smidig teknisk lösning för depå- och direktkundshantering.

Branschen mognar för varje år vad gäller direktkundsanpassade lösningar där det finns stort utrymme för alternativ till de traditionella distributionskanalerna, och där ligger Fondab i absoluta framkant”, säger Simon.

”Simons erfarenhet och kunskap inom finans, analys och värdeskapande tillväxt blir mycket värdefull för Fondabs satsning framåt som den ledande leverantören av teknisk plattform för fondsparande”, säger Mikael Tjäder, VD Fondab.

Mikael Tjäder, VD