TIN Fonder väljer Fondabs lösningar för sin satsning på direktkunder

TIN Fonder tar nästa steg i sin utveckling och lanserar tillsammans med Fondab en ny spartjänst som gör det möjligt för privatpersoner och företag att bli kund direkt hos fondbolaget.

Tin Fonder Fondab

Den nya lösningen innebär en digitaliserad och automatiserad process för fondhandel och ger bl.a. privatpersoner tillgång till fonden inom ramen för ISK.

Fondab tillgodoser TIN Fonder med IT-infrastruktur och ett användarvänligt kundgränssnitt med BankID som inloggning. Fondab sköter även arbetet med att hantera ”client on-boarding processen”, det regulatoriska ansvaret för hanteringen av slutkunder samt rapportering till Skatteverket.

”Fondabs tekniska lösning för fondsparande gör det enkelt och effektivt för oss att erbjuda våra kunder ett modernt digitalt gränssnitt utan att investera i egen teknik”, säger Tomas Lundmark, VD på TIN Fonder.

TIN Fonder startades 2019 av Carl Armfelt och Erik Sprinchorn och andas på många sätt modernt och nytänkande i såväl förvaltningen som kommunikationen. Man har under en relativt kort tid lyckas skapa ett stort intresse för sin teknikfond, TIN Ny Teknik som av många uppmärksammats för sina goda resultat.

”Vi har med spänning följt TIN Fonders resa från idé till fondbolag och är väldigt glada över att nu få utgöra en del i deras satsning att knyta slutkunder närmare sig. Med TIN som kund kan vi återigen bevisa att vi erbjuder marknadens starkaste lösningar för en effektiv hantering av slutkunder samt ett kundgränssnitt som möter såväl dagens som framtidens krav”, säger Filip Birkhammar, försäljningschef på Fondab.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Filip Birkhammar, Head of Sales Fondab
E-post: filip.birkhammar@fondab.com

Vår passion är att göra fondsparande tillgängligt för alla och lönsamt för fler. Vi erbjuder störst fondutbud, verktyg att hitta de bästa, fondpaket och aktiva portföljer. Fondab erbjuder både privatkunder, företagskunder samt institutionella kunder en fullständig IT infrastruktur för automatiserad fondhandel. Fondab grundades 1999 och är ett helägt dotterbolag till MFEX Mutual Funds Exchange AB.

Tomas Lundmark, VD TIN Fonder
Epost: tomas.lundmark@tinfonder.se

www.tinfonder.se

Vi vill göra vår del i att stärka det nordiska ekosystemet för innovativa bolag. Vi vill att våra sparare ska kunna ta del av fler värdeskapande bolag och att dessa ska kunna gå ännu bättre med börsen som plattform för tillväxt. Teknik och innovation är centrala för att vi skall kunna lösa utmaningar kring hållbarhet, miljö och välfärd. Det nordiska innovationsklustret är starkt relativt regionens storlek, men sårbart i en global konkurrens.