Utforma en egen sparandetjänst för direktkunder

Fler aktörer på finansmarknaden inser fördelarna med ett utökat kunderbjudande och möjligheten att komma närmre sina kunder. En sparandetjänst för direktkunder skapar nya möjligheter att växa affären men finansmarknaden är också ett av de hårdast reglerade affärsområdena vilket ställer höga krav på legal hantering av slutkunder och system samt kontinuerlig utveckling för att kunna leva upp till dessa.

Fondab erbjuder fondbolag, värdepappersbolag och övriga aktörer inom finanssektorn en komplett IT-infrastruktur för fondhandel, depå- och slutkundshantering.

Filip Birkhammar Head of Sales Fondab

Fokusera på kärnverksamheten

Att hantera slutkunder och den administration och legala hantering som det innebär är ofta resurskrävande och kräver avancerade system. Detta är vanligtvis inte våra partners kärnverksamhet. De är bäst på fondförvaltning, rådgivning och kundrelationer, och vi är experter på slutkundshantering - Fondab sköter all bakomliggande administration, hantering av kunden med depåhållning, kundkännedom, penningtvättskontroller, transaktionsövervakning samt rapportering till skatteverket.

”Fondab har arbetat med fondhandel sedan 1999 och har väl utformade system och processer för, förutom fondhandel och betallösningar, depåföring och slutkundshantering. Vi hanterar idag sparande för 100 000-tals slutkunder till våra samarbetspartners”, säger Filip Birkhammar, försäljningsansvarig på Fondab.

Så fungerar Fondabs lösning

Vår lösning går att integrera på två sätt, antingen med en ”White Label-lösning” eller via vårt API.

White label-lösningen är vårt egenutvecklade gränssnitt och en komplett webbplats för kundregistrering, depåöppning och fondhandel. Hela flödet är digitalt med BankID signering och inkluderar all legal hantering av slutkunden. Färg, form, logga, funktioner och fondutbud utformas efter våra partners önskemål.

För att integrera funktionaliteten till ett befintligt gränssnitt använder kunder vårt API och kan där tillgå resurser för samma funktionalitet men då utforma användarresan och utseende som man själv vill.

Mervärde för dina kunder!

Intresserad av att veta mer om hur vi på Fondab kan hjälpa er att komma närmare era slutkunder och erbjuda dem mervärde med en egen tjänst för fondsparande? Kontakta mig så berättar jag mer:

Filip Birkhammar, Head of Sales Fondab
filip.birkhammar@fondab.com
Tel: 073 600 11 63

Fondab AB är Sveriges största fondplattform. Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder fondbolag, värdepappersbolag, rådgivningsbolag och andra sparaktörer en fullständig IT-infrastruktur för automatiserad fondhandel och betalningsflöden, depå- och slutkundshantering. Fondab äger även fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.