Emma Ridderstad ny vd för Fondia Legal Services

Fondia Abp

Fondia Legal Services AB

3.9.2024 kl. 9.30

Emma Ridderstad har utsetts till VD för Fondia Plc:s svenska dotterbolag och medlem av koncernledningen.

Emma Ridderstad har en bakgrund som entreprenör, VD och styrelseledamot inom bland annat tech- och mediabranschen, där hon har utmanat traditionella branscher och utvecklat nya produkter och tjänster anpassade efter marknadens snabbt föränderliga förutsättningar och möjligheter.

"Jag vill varmt välkomna Emma till Fondia. Emma har lång erfarenhet av att driva tillväxt, innovation och organisatorisk framgång inom flera branscher, och hon kommer bli en viktig del i arbetet med använda Fondias styrkor på bästa sätt för att bli en stark aktör på den svenska marknaden idag och i framtiden. Hennes bakgrund, ledarskapsförmåga och engagemang är ett perfekt komplement till Fondias kompetenser – inte bara i Sverige, utan också inom Fondia-koncernen under de kommande åren", säger koncernchef Harri Savolainen.

"Jag är mycket glad över att få bli en del av Fondia och ser fram emot att förändra juridikbranschen tillsammans med Fondias erfarna jurister. Med de snabba förändringar som sker på marknaden idag ställs företag inför nya utmaningar. Fondias kombination av starka värderingar och kundrelationen i centrum, samt legal expertis inom de områden som idag behövs gör att vi kan bli de som tillsammans med våra kunder vänder utmaningar till möjligheter. Jag tror starkt på att min kommersiella och tech-drivna bakgrund kommer att skapa värde för alla intressenter", säger Ridderstad.

Emma Ridderstad tillträdde tjänsten som VD 12 augusti 2024. Hon arbetar från Fondias kontor i Stockholm och kommer att ingå i Fondias koncernledning.

För mer information kontakta:

VD Emma Ridderstad, Fondia Legal Services AB, tel.
E-post emma.ridderstad@fondia.com

Marknadsansvarig Lisa Westerlund, Fondia Legal Services AB, tel.073 335 8018
E-post lisa.westerlund@fondia.com

Om Fondia Legal Services

Fondia Legal Services är den svenska delen av Fondia, en Nordisk-Baltisk affärsjuridisk aktör med verksamhet i Finland, Estland, Litauen och Sverige. Fondia grundades 2004 och har sedan dess levererat högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning på nya och innovativa sätt med teknologi och värderingar i centrum. Fondia noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market i Finland som det första noterade affärsjuridiska företaget i Norden.

Fondia i korthet:

Fondia löser företagens juridiska behov genom att kombinera de bästa tjänsterna från interna juridiska avdelningar och advokatbyråer. Fondia är verksamt i Finland, Sverige, Estland och Litauen och koncernens nettoomsättning 2023 uppgick till 26,1 miljoner euro. Fondia sysselsätter cirka 190 personer.

Distribution
Nasdaq Nyheter for investerare