Mikael Tjäder nytillträdd VD i Fondab AB

Styrelsen i Fondab AB, som idag bland annat äger och driver fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se, har efter sedvanlig ledningsprövning, per 1:a september beslutat att utse Mikael Tjäder till ny VD i värdepappersbolaget.

– Att kunna rekrytera Mikael, med hans gedigna erfarenhet inom området, och knyta honom till bolaget känns fantastiskt roligt, säger Oliver Lagerström VD i MFEX och styrelseledamot i Fondab AB.

Mikael Tjäder har mer än 15 års erfarenhet från kapitalförvaltning och långsiktigt sparande och kommer närmast från Carnegie Investment Bank där fokus har legat på affärsutveckling framförallt kopplat till distribution av kapitalförvaltningsprodukter. Mikael har mångårig branscherfarenhet och har tidigare varit verksam inom bland annat HQ Bank och Handelsbanken Asset Management.

– Fondab/Fondmarknaden.se är ett mycket spännande företag med drivna och engagerade medarbetare och att få möjlighet att vara med om att ta nästa steg känns oerhört stimulerande. Bolaget är inne i en stark utvecklingsfas med fokus på tillväxt och jag ser mycket fram emot att få vara med och utveckla bolaget under kommande år, säger Mikael.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Oliver Lagerström
Mikael Tjäder
VD MFEX AB VD Fondab AB/Fondmarknaden.se
Telefon: 0709-51 51 96 Telefon: 0734-17 04 17
oliver.lagerstrom@mfex.se mikael.tjader@fondmarknaden.se

Fondmarknaden.se är Sveriges största handelsplats för fonder. Med ett utbud på över 1500 fonder hjälper vi våra kunder med analys, rådgivning och förvaltning inom både fond- och pensionssparande, för såväl privatpersoner som företag. Med vårt oberoende och vår erfarenhet som grund sätter vi samman det bästa sparalternativet utifrån våra kunders personliga förutsättningar. Alla våra rådgivare är Swedseclicensierade och Fondmarknaden.se står under Finansinspektionens tillsyn. Vi erbjuder också hantering av slutkunder både ur ett administrativt, tekniskt och legalt perspektiv åt fondbolag, kapitalförvaltare, rådgivare och andra finansiella institut.

Mer information om Fondmarknaden.se finns på www.fondmarknaden.se