Ny tjänst – Spara som gåva

Fondmarknaden.se lanserar en ny tjänst som gör det lättare att starta ett månadssparande till en annan person. Efterfrågan från kunder att enkelt kunna spara till sina barn eller barnbarn har gjort att vi nu kan lansera en helt ny tjänst som gör det enklare ett spara från sitt eget bankkonto till en annan persons depå hos Fondmarknaden.se.

De flesta föräldrar sparar något till sina barn, allt efter egen förmåga, små eller större belopp. Det viktigaste är att det sparas, slantarna växer med tiden och kan utgöra en viktig del när man t.ex. ska flytta hemifrån. Att månadsspara är det bästa sättet för långsiktigt sparande, dels för att det per automatik dras från bankkontot utan att du behöver tänka på det. Sparandet blir av! Och dels för att är ett effektivt sätt att få dina pengar att växa långsiktigt. När du handlar fondandelar varje månad slipper du tänka på att pricka in börsen vid en specifik tidpunkt. Det är även ett effektivt sätt att få dina pengar att växa långsiktigt, då månadssparandet växer exponentiellt genom ränta-på-ränta-effekten. Det är alltså oftast bättre att exempelvis sätta in 1000 kronor varje månad, än att sätta in 12 000 kronor i slutet på varje år. Dessutom är det lättare att avvara en mindre summa ofta än att sätta in mycket på en gång.

Du kommer igång med tre enkla steg!

1. Registrera dig själv som kund. Om du redan är kund – logga in!
  2. Välj till vem du vill spara, gör sedan ditt val av fond och belopp samt datum för dragning. Personen du ska spara åt behöver ha en aktiv depå (ISK eller fonddepå) innan du kan lägga upp sparandet.
  3. Signera med BankID.

För mer information, gå till www.fondmarknaden.se

Mikael Tjäder
mikael.tjader@fondab.com

Fondmarknaden.se är Sveriges största handelsplats för fonder. Vår passion är att göra fondsparande tillgängligt för alla och lönsamt för fler. Därför erbjuder Fondmarknaden.se flest och bäst fonder och aktiv förvaltning för privatkunder.

Fondab AB är bolaget som driver handelsplattformen Fondmarknaden.se och erbjuder värdepappersbolag, fondbolag och förmedlare en komplett IT-infrastruktur för automatiserad fondhandel, betalningsflöden, depå- och slutkundshantering. Vår fondplattform ger dig tillgång till ett flexibelt fondutbud, kundanpassat webbgränssnitt, effektivt kundhanterings-system och verktyg för administration och rapportering. MFEX Mutual Funds Exchange är vårt moderbolag som ägs av Nordic Capital.