Tidpunkt för tilldelningsbeslut från Fondtorgsnämnden

Report this content

Måndagen den 25 mars klockan 08.00 offentliggör Fondtorgsnämnden tilldelningsbeslut i upphandlingen av aktivt förvaltade europeiska aktiefonder till premiepensionens fondtorg.

Fondtorgsnämnden har tidigare meddelat att tilldelningsbeslut i myndighetens första upphandling ska ske i slutet av första kvartalet 2024. Nu har Fondtorgsnämnden beslutat att precisera tidpunkten ytterligare. Tilldelningsbeslut i upphandlingen av aktivt förvaltade europeiska aktiefonder med huvudsaklig inriktning mot stora och medelstora bolag publiceras måndagen den 25 mars klockan 08.00.

Tilldelningsbeslutet kommer att publiceras på Fondtorgsnämndens webblats ftn.se, via pressmeddelande och publiceras samt skickas ut till berörda anbudsgivare via upphandlingsplattformen e-Avrop.

Vid frågor kontakta:

Viktor Ström, kommunikationsansvarig Fondtorgsnämnden.

Viktor.strom@ftn.se

Om Fondtorgsnämnden

Fondtorgsnämnden är en statlig myndighet med uppgift att upphandla, granska och kvalitetssäkra fonder till det svenska premiepensionssystemet. Målet är att fondtorget ska erbjuda fonder av hög kvalitet som ger tryggare och högre pension för pensionsspararna. Det finns i dag cirka 1100 miljarder kronor investerat i privata fonder inom premiepensionens fondtorg.

Taggar: