• Foodbest/

Livsmedelsrelaterad innovation – framtidens affärsmöjligheter för Sveriges starkaste branscher

Report this content

Vi står inför globala samhällsutmaningar inom hälsa, miljö och energi samtidigt som vi behöver stärka vår konkurrenskraft och skapa nya jobb. Hur går vi tillväga?

fredag den 6 juli kl 12-13 bjuder Foodbest in till lunch i Öresundshuset på Hästgatan 1 vid Donners plats i Almedalen. Då berättar vi om hur Sverige tillsammans med Danmark om bara några år kan vara en del av ett världsledande centrum för forskning och företag inom livsmedelrelaterad innovation och utbildning.

På scen:
Lena Ek (C), miljöminister och tidigare europaparlamentariker
Anders Flodström, vice ordförande European Institute of Innovation and Technology (EIT) och tidigare universitetskansler
Moderator: Thomas Frostberg, ekonomisk krönikör på Sydsvenska Dagbladet.

Foodbest bjuder på lunch!
Anmäl dig gärna här: http://bit.ly/foodbestlunch

Redan kl 10 samma dag bjuder Foodbest in till ett enkelt samtal om livsmedelsrelaterad framtid för Sverige, i form av en förträff inför lunchen. Platsen för detta är Vinterträdgården på Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6. Vi bjuder på fika och berättar fler detaljer om Foodbests arbete och om hur en KIC (Knowledge and Innovation Community) inom livsmedel leder till ökad konkurrenskraft för fler branscher än enbart livsmedelsbranschen.

Läs mer om evenemangen här:
och

Välkommen!

Arrangör: Lunds universitet och Foodbest. Bakom Foodbest står branchorganisationer, företag och tre svenska universitet.