• Fooditive/

Fooditive Group är en holländsk start-up med en ny investeringsrunda på 6,5 miljoner Euro. Bolaget siktar på att växa kraftigt och leverera sitt berömda sötningsmedel och andra produkter världen över.

Report this content

ROTTERDAM, 1:e november 2021 - Engagerade i att förändra framtiden för en mer hälsosam kost lanserar växtbaserade ingredienstillverkaren Fooditive BV. sin nya crowdfundingkampanj tillsammans med FundedByMe. Med sin crowdfundingkampanj vill Fooditive öppna upp för alla att investera och bli en del av deras spännande resa mot en mer hälsosam framtid.

Fooditive Group är en start-up från Nederländerna med en dröm; att göra hälsosam mat överkomligt för alla. Med en ny finansiering på 6,5 miljoner euro kommer företaget att kunna växa och leverera sina sötningsmedel och produkter till en ständigt växande publik av konsumenter och företag.

Fooditive har som mål att ta in 6,5 miljoner euro i den pågående nyemissionen med syfte att revolutionera den växtbaserade livsmedelsindustrin genom innovativa ingredienser.

Genom FundedByMe kampanjen kommer bolaget kunna starta lanseringen av GoPeasy, Fooditives nya växtbaserade mjölk gjord på ärtor. GoPeasy är den första produkten i sitt sortiment och kommer dessutom finnas tillgänglig direkt på slutkonsument.

Under de senaste åren har Fooditive varit på en starkt uppåtgående kurva, med många nyanställningar och en konstant ström av nya produkter.

Genom sitt berömda sötningsmedel förblir Fooditive lojala mot löftet att lösa “sockerfrågan” på marknaden. Bolaget och deras investerare strävar och närmar sig tronen som den regerande ersättaren för socker på marknaden, samtidigt som det finns en rad andra alternativ som kämpar för samma syfte. Den nya finansieringsrundan kommer ge bolaget möjligheten att fortsätta växa på marknaden samtidigt som man levererar mat till folk i nöd till ett fortsatt överkomligt pris.

Investerare i Fooditive har en bred kunskap och erfarenhet både inom livsmedelsindustrin och näringslivet. Fooditive lanserade sin första crowdfundingkampanj 2019 med enorm framgång. Teamet visade världen och investerarna vilken effekt som kan uppnås inom kort tid genom att utöka sitt produktsortiment till sju produkter och ge sig ut på en ny marknad med GoPeasy.

Fooditive fortsätter att växa kraftigt och effekten av bolagets arbete beror mycket på deras trogna partners och deras förtroende och expertis. Bland partners och investerare finns bland annat Rabobank och andra riskkapitalbolag som hjälper företaget att ny sina mål.

“Att skapa påverkan börjar ofta med en person. Med Fooditive, blandar jag min passion för vetenskap med min kärlek för mat med syfte att göra världen till en bättre plats. Med bevis från vår senaste kampanj har vi lärt oss av våra investerare och partners att Fooditive inte bara är ett företag, det är en familj som står för hälsosam mat, hållbarhet och innovation ... vi är en rörelse”, säger Moayad Abushokhedim, grundare och VD.

Sedan 2018 fortsätter Fooditive att leverera nya produkter till livsmedelsindustrin som är fokuserade på smak, prisvärdhet och hållbarhet genom att använda sidoströmmar av livsmedelsproduktion. Genom lanseringen av denna kampanj ser teamet mycket fram emot att se vad framtiden kommer att bringa.

För att bli en del av Fooditive, se deras crowdfunding på FundedByMe: www.fundedbyme.com/fooditive

Melissa van der Walt

Business and Communications Manager -  Melissa@fooditive.nl

Om Fooditive BV

2018 etablerades den växtbaserade ingredienstillverkaren Fooditive BV i Rotterdam, Nederländerna. Företaget har åtagit sig att göra hälsosam mat tillgänglig för alla med sina 100% naturliga ingredienser. Sedan lanseringen har Fooditive fått flera utmärkelser för sina innovativa idéer, hållbara tillvägagångssätt och bidrag till en cirkulär ekonomi, inklusive nominering till Index Award 2021.

Om FundedByMe

FundedByMe är en aktiebaserad crowdfundingplattform som sammankopplar investerare med entreprenörer. Idag erbjuder företaget en digital och global plattform för investeringar i nystartade och tillväxtföretag runt om i världen. Investerare registrerar sig online där de kan boka sitt investeringsintresse i olika företag. Företaget består av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting, samt 6 joint ventures i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Nederländerna och Dubai/UAE. Tillsammans når gruppen över 269 000 registrerade investeringsmedlemmar globalt. För mer information besök www.fundedbyme.com