Footway Group AB uppdaterar finansiell kalender

Styrelsen i Footway Group har beslutat uppdatera bolagets finansiella kalender genom att senarelägga delårsrapporten för tredje kvartalet 2024 samt senarelägga bokslutskommunikéen för 2024.

Bakgrunden till att rapporterna senareläggs är den uppdelning av e-handelsverksamheten och plattformsverksamheten som kommer genomföras under hösten med anledning av att försäljningen av Footway OaaS AB nu framgångsrikt slutförts.

Uppdaterad finansiell kalender

Delårsrapport januari - september 2024    2024-11-29    tidigare kommunicerat 2024-10-17
Bokslutskommunikée 2024    2025-02-14    tidigare kommunicerat 2025-01-31
Årsredovisning 2024    2025-03-28
Delårsrapport januari - mars 2025    2025-04-11
Årsstämma, Kista    2025-05-22

Susanne Cederström

Bolaget driver och utvecklar e-handel. Försäljningen sker genom butikerna sportamore.com, thesolestory.com, heppo,com, caliroots.com, belapadel.com, racketnow.com, brandosa.com, runforest.com, footway.com, grandshoes.com, netlens.com, nividas.com och stayhard.com. Bolagets alla  butiker drivs med en delad infrastruktur (lager, kundsupport, etc). Bolagets aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn FOOT B och FOOT PREF. Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ), tel 073-856 42 65, email certifiedadviser@carnegie.se. Mer information om bolaget finns på footwayplus.com/investors.

Informationen lämnades genom VDs försorg, för offentliggörande den 20 september 17:30 CEST.