Footway Group levererar till USA med Footway+

Footway+ är en Operation-as-a-Service som erbjuds av Footway Group. Footway+ är nu även operationell i USA. Tjänsten är utformad för att förenkla och förbättra driften av e-handelsbutiker genom att erbjuda en integrerad paketlösning som omfattar lagring, logistik och kundsupport. Footway+ är därmed tillgänglig på 25 marknader och på 18 olika språk.

Med expansionen till USA, erbjuder Footway+ skräddarsydda lösningar som är anpassade för den amerikanska marknadens unika behov och utmaningar. USA representerar en av världens största och mest dynamiska e-handelsmarknader. Med en snabbt växande e-handelssektor och en stor kundbas erbjuder USA stora tillväxtmöjligheter för Footway+. Genom att etablera närvaro på denna marknad kan Footway+ nå ut till en betydande mängd potentiella kunder och dra nytta av den starka e-handelstrenden.

“Vi förstår att amerikanska konsumenter har höga förväntningar på leveranshastighet och kundservice, och vår tjänst är utformad för att möta och överträffa dessa förväntningar”, säger Jesper Dahlkvist, Logistikchef.

Många av befintliga och potentiella kunder på Footway+ har uttryckt intresse för att utöka sin verksamhet till USA. Genom att följa kundernas behov och efterfrågan kan Footway Group säkerställa att Footway+ levererar värdefulla tjänster som stödjer kundernas internationella tillväxtstrategier.

Läs mer om Footway Groups Operation-as-a-Service för e-handlare och leverantörer av produkter på www.footwayplus.com

Jesper Dahlkvist, Logistikchef
Email: jesper.dahlkvist@footway.com
Mobil: 070-936 09 00