Footway Groups valberedning föreslår ny revisor

Valberedningen i Footway Group AB (“Footway Group”) föreslår Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB (“PwC”) som ny revisor vid årsstämman 2024. Huvudansvarig revisor föreslås bli Tobias Stråhle.

Valberedningen och revisionsutskottet har tagit fram förslaget mot bakgrund av att Bolaget har haft samma revisor under en lång tid. Bolaget har mellan räkenskapsåren 2017 fram till 2023 haft Mazars AB som revisor.
Valberedningen föreslår även förändringar i styrelsen. Mot bakgrund av Bolagets inriktning på affärsområdet Operation-as-a-Service så föreslår valberedningen nyval av David Holender. David Holender ersätter Jakob Mörndal som inför årsstämman 2024 har avböjt omval.
David Holender är medgrundare och VD för Vaimo Group sedan 2008. Han är en erfaren entreprenör inom tech- och byråvärlden riktat mot framförallt e-handel och digitala plattformar. David har under sin tid som VD på Vaimo skalat bolaget från startup till en internationell bolagsgrupp verksam i Europa, Nordamerika, Afrika samt Asien med hjälp av organisk tillväxt samt förvärv. David har lång erfarenhet av samarbeten med e-handelsbutiker i olika storlekar och faser och bidrar med särskild kompetens kring att bedriva samarbeten med e-handelsbutiker.
Valberedningens förslag i sin helhet kommer att publiceras i samband med kallelsen till Footway Groups årsstämma 2024 som hålls i Kista den 23 maj.

Susanne Cederström

Verksamheten bedrivs genom butikerna sportamore.com, thesolestory.com, heppo.com, caliroots.com, belapadel.com, racketnow.com, brandosa.com, runforest.com, footway.com, grandshoes.com, netlens.com och stayhard.com. Footway Group äger plattformen där samtliga 12 butiker delar på en gemensam infrastruktur. Syftet är att nyttja stordriftsfördelar i lager, kundsupport, logistik mm för att låta små och medelstora butiker konkurrera på en internationell marknad med stora aktörer. Plattformen servar idag 24 marknader. Footway Groups aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn FOOT B och FOOT PREF. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ) och nås på 073-856 42 65 eller via email certifiedadviser@carnegie.se. Mer information om bolaget finns på footwayplus.com/investors

Informationen lämnades genom VDs försorg, för offentliggörande den 12 april 08:15 CEST.