Forefront Consulting Group och Posten Meddelande AB ingår ramavtal

Report this content

Forefront Consulting Group, ett konsultbolag med spetskompetens inom transformation, design och realisering av flexibla affärsstödjande verksamhets- och IT-strukturer, har tecknat ramavtal avseende arkitektur med Posten Meddelande AB och ramavtalet täcker hela PostNord-koncernen.

”Ramavtalet betyder oerhört mycket för oss och är en stark bekräftelse för oss som konsultbolag. Konkurrensen kring detta ramavtal har varit hård och PostNord har genomfört hela upphandlingen i en mycket gedigen och professionell process vilket gör att vi känner en stor stolthet och glädje över att vi delgivits detta förtroende. Vi ser nu fram emot att fördjupa våra relationer och engagemang med PostNord för att etablera ett partnerskap som skapar stort värde för hela PostNord.”, säger Magnus Ragne, vVD på Forefront.

Avtalet löper på två år med option på förlängning från PostNords sida och omfattar samtliga discipliner inom arkitektur som PostNord definierat. Avtalet träder i kraft per den 24 maj 2012.

Stockholm den 31 maj 2012, Forefront Consulting Group AB.

För mer information kontakta Magnus Ragne, vVD Forefront Consulting Group, +46 70 605 05 89.

Om PostNord:
PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och har en omsättning på cirka 40 miljarder SEK och drygt 40 000 medarbetare.
Verksamheten bedrivs i affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige och Logistik, samt i Strålfors. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag och huvudkontoret ligger i Solna, Sverige

Om Forefront:
Forefront Consulting Group AB är ett konsultföretag som stödjer förändring från strategi till avsedd effekt. Vi satsar på ett starkt strukturkapital, däribland vår metod Boost. Från starten 2008 har vi vuxit organiskt till mer än 100 medarbetare. Vi har kontor i Stockholm och Malmö samt en offshoreverksamhet i Beijing. Vi har bl.a. kunder inom transportsektorn, detaljhandel, bank & försäkring, tillverkning och reseindustrin.

Kontakt: +46 8 410 600 00 • www.ffcg.se • info@ffcg.se • Stockholm - Hitechbuilding plan 10 (Sveavägen 9) • Malmö - World Trade Center (Jungmansgatan 12) •
北京,中国 (Beijing, Kina)