Hilma Björk - ny utredare/statistiker på Forena

Fackförbundet Forena har anställt Hilma Björk som utredare/statistiker. Hon har mångårig erfarenhet av försäkringsbranschen och har efter studier i matematisk statistik jobbat som aktuarie och analytiker. Hilma var även en av grundarna till försäkrings-/bank- och finansbranschens Metoo-upprop.

De senaste åren har Hilma haft rollen som kundanalytiker på Folksam, där hon tidigare varit aktuarie, men hon har även arbetat på If med produktutveckling och prissättning. Hon har därför bred erfarenhet av så väl försäkringsbranschen i stort som flera av dess arbetsområden.

- Jag har ett stort intresse för försäkringsfrågor men också statistik- och analysarbete. Nu ser jag fram emot att jobba med dessa frågor utifrån Forenas fackliga perspektiv, säger Hilma Björk.

Under #metoo-hösten 2017 startade Hilma uppropet inom försäkringsbranschen, som tillsammans med uppropet inom bank och finans bildade det gemensamma #inteminskuld #påvåravillkor.

-Jag är glad över att få välkomna Hilma till Forena. Hilma brinner för jämställdhet och mångfald och kommer att bidra mycket positivt till både Forena och försäkringsbranschen med sina gedigna kunskaper inom analys och statistik. Jag ser mycket fram emot att få välkomna henne till Forenalaget, säger Andreas Westerius, kanslichef på Forena.

Den 15 april börjar Hilma Björk sin anställning på Forena.