Sari Zander ny vd för Förenade Liv

Report this content

Styrelsen för Förenade Liv Gruppförsäkring AB har utsett Sari Zander till ny vd för Förenade Liv, ett av Sveriges största gruppförsäkringsbolag med fler än 750 000 kunder.

– Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Sari Zander som vd för Förenade Liv. Sari är en målinriktad och visionär ledare med ett brett strategiskt perspektiv och hon kommer att fortsätta det framgångsrika arbetet med att få bolaget att växa i premieintäkter och ta fler marknadsandelar, säger Anders Sundström, ordförande i Förenade Liv.

Sari Zander, civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm, har arbetat i Folksam under 25 år, varav de sista sex åren som vd för dotterbolaget Tre Kronor Försäkring AB. Hon har lång erfarenhet från ledande befattningar i försäkringsbranschen, bland annat i KPA Pensions företagsledning.

– Jag är hedrad över förtroendet och ser fram emot utmaningen att leda Förenade Liv. Företaget är välskött och har engagerade samarbetspartner och medarbetare. Där finns en stor framtida potential och företaget har en tydlig hälsoprofil, vilket tilltalar mig, säger Sari Zander.

Sari Zander tillträder sin nya befattning inom ett par månader.

För ytterligare information:
Birgitta Hammarström, pressansvarig Förenade Liv, telefon 0734-39 33 37

Förenade Liv är ett av Sveriges största gruppförsäkringsbolag och marknadsledande inom personförsäkring. Merparten av kunderna är tjänstemän och akademiker inom TCO och Saco. Förenade Liv är ett ekonomiskt välskött bolag med en återbäringsfond på drygt en halv miljard kronor som tillhör kunderna. Under de senaste åren har mer än 200 miljoner kronor gått tillbaka i form av lägre premier eller ökad omfattning i försäkringsvillkoren. Företaget är ett helägt dotterbolag i Folksam.

Taggar: