Göran Melin ny t.f. ordförande för Nämnden för svensk redovisningstillsyn

Styrelsen för Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden har utsett Göran Melin till tillförordnad ordförande för Nämnden för svensk redovisningstillsyn från den 7 juni 2021. Göran Melin har sedan januari 2019 varit vice ordförande för nämnden och tar över rollen efter Annika Poutiainen som valt att gå vidare till andra uppdrag.

”Vi är glada över att Göran Melin kommer att ta över som ordförande till dess att vi har rekryterat en ny ordförande för nämnden. Göran har under sin tid som vice ordförande bidragit med djup och bred kompetens på området och kommer att axla rollen på ett utmärkt sätt”, säger Katarina Lidén, vd för Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden.

”Vi vill samtidigt tacka Annika Poutiainen för hennes värdefulla insatser för Nämnden för svensk redovisningstillsyn under dess uppbyggnad och under verksamhetens första två och ett halvt år”, framför Patrik Tigerschiöld, ordförande för Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden.

Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden är paraplyorganisation inom den svenska självregleringen på aktiemarknadsområdet och verkar genom sina fyra sakorgan:

Huvudmännen för Föreningen för god sed på värdepappersmarknadens är: Aktiemarknadsbolagens Förening, FAR, Fondbolagens Förening, Föreningen Svensk Värdepappersmarknad, Institutionella ägares förening, NASDAQ Stockholm, Svensk Försäkring, Svenska Bankföreningen och Svenskt Näringsliv.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Katarina Lidén
Vd för Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden Tel: 08-508 822 78

Patrik Tigerschiöld
Ordförande för Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden och ordförande för valberedningen för Nämnden för svensk redoviningstillsyn, Tel: 08-614 00 20

Göran Melin
T.f. ordförande för Nämnden för svensk redovisningstillsyn, Tel: 072-885 85 33

Mer information finns även på vår webbplats: godsedpavpmarknaden.se