FöreningsSparbanken bästa bank tycker Sveriges entreprenörer

Entreprenörsbarometern 2004: FöreningsSparbanken bästa bank tycker Sveriges entreprenörer Sveriges entreprenörer tycker att FöreningsSparbanken är den bästa banken. Det framgår av Entreprenörsbarometern, där landets tillväxtentreprenörer har rankat sina mest attraktiva samarbetspartners. Det är tredje året i rad som FöreningsSparbanken rankas etta bland bankerna framför Handelsbanken, Nordea, SEB och Danske bank. "FöreningsSparbanken finns över hela landet och vi är alltid måna om att engagera oss i våra kunders verksamhet. Att Sveriges entreprenörer, som är drivande för utveckling och tillväxt i näringslivet, rankar oss som den bästa banken är mycket glädjande. Vi har förstärkt företagssidan på flera områden i banken under ett antal år, och det är mycket positivt att kunderna tycker att det bidrar till bra affärer för dem. Det inspirerar oss att bli ännu bättre", säger FöreningsSparbankens VD och koncernchef Jan Lidén. I Entreprenörsbarometern har 759 entreprenörer i svenska aktiebolag bildade sedan 1994 med minst fem anställda intervjuats om sina mest attraktiva samarbetspartners i kategorierna riskkapitalister, revisorer, affärsjurister, rekryteringsföretag, försäkringsbolag, banker och management konsulting. Undersökningen har genomförts av kunskapsföretaget Founders Alliance i samarbete med Svenskt Näringsliv, SIF och Vinnova. För ytterligare information: Jan Lidén, VD och koncernchef, FöreningsSparbanken, tfn: 08-585 922 27 Marie Halling, chef Företagsmarknad, FöreningsSparbanken, tfn: 0705-24 67 60 Niclas Carlsson, Grundare/VD, Founders Alliance, tfn: 0708-107 805 www.foundersalliance.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/08/20040907BIT00080/wkr0001.pdf