FöreningsSparbanken utses till Årets Affärsbank 2004

Report this content

FöreningsSparbanken utses till Årets Affärsbank 2004 FöreningsSparbanken har för andra året i rad utsetts till Årets Affärsbank i tidningen Affärsvärldens undersökning Finansbarometern. Undersökningen, som är Sveriges största oberoende undersökning av bank-, finans- och försäkringsmarknaden, har genomförts bland ekonomichefer och andra nyckelpersoner på de drygt 2 700 företagen och organisationerna i Sverige med över 200 anställda och/eller 200 mkr i omsättning. Det är mycket positivt att kunderna tycker att vi bidrar till bra affärer för dem. FöreningsSparbanken har tillsammans med fristående sparbanker och delägda banker flest företagskunder bland bankerna i Sverige. Vi har alltid funnits med som en naturlig partner för näringslivet runt om i landet och de senaste åren har vi förstärkt företagssidan på flera områden. Jag är mycket glad över utmärkelsen och den stora utmaningen är nu att även fortsättningsvis överträffa våra kunders förväntningar, säger Jan Lidén, VD och koncernchef i FöreningsSparbanken. Undersökningen genomfördes under perioden maj till augusti 2004 och är ett samarbete mellan Affärsvärlden och analysföretaget Exido. För ytterligare information: Jan Lidén, VD och koncernchef, FöreningsSparbanken, tfn: 08-585 922 27 Henrik Kolga, informationsdirektör, FöreningsSparbanken, tfn: 0708-11 13 15 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/15/20040915BIT00020/wkr0001.pdf