Pressinbjudan till FöreningsSparbankens Konjunkturdag

FöreningsSparbankens Konjunkturdag Press och övriga medier är välkomna till FöreningsSparbankens Konjunkturdag, som äger rum tisdagen den 19 november på bankens huvudkontor, Brunkebergstorg 8 i Stockholm. Talare är FöreningsSparbankens styrelseordförande, Göran Collert; chefen för Deutsche Bundesbank, Ernst Welteke, som även är ledamot av the Governing Council of the European Central Bank; professor Ingemar Hansson, Konjunkturinstitutet; professor Dr. Joachim Scheide, The Kiel Institute of World Economics; professor Ms. Noriko Hama, Doshisha University Graduate School of Management och Mr Tim O'Neill, chef för NABE (National Association for Business Economics) i Washington D.C. tillika chefsekonom på Bank of Montreal. Efter de olika anförandena, som hålls på engelska, följer frågestunder som leds av Hubert Fromlet, chefsekonom på FöreningsSparbanken. Under dagen delas priset för "Bästa årsredovisning småföretag ut". En lättare buffélunch serveras. Då antalet platser är begränsade vill vi be er att anmäla deltagande till: Anna Sundblad, FöreningsSparbankens informationsavdelning, tfn: 08-585 921 07 eller via e-post: anna.sundblad@foreningssparbanken.se VARMT VäLKOMMEN! 09.30-09.40 Inledning Göran Collert, styrelseordförande FöreningsSparbanken 09.40-10.45 The European Monetary Union - Experience and Outlook Ernst Welteke, President of the Deutsche Bundesbank and member of the Governing Council of the European Central Bank Global Economic Outlook 10.45-11.30 Sweden Professor Ingemar Hansson, Konjunkturinstitutet/ National Institute of Economic Research, Sweden 11.30-11.45 Prisutdelning "Bästa årsredovisning småföretag" 11.45-12.45 Lunchbuffé Hosted by Birgitta Johansson-Hedberg, CEO 12.45-13.30 Euroland Professor Dr. Joachim Scheide, Head of Department "Business Cycles". The Kiel Institute of World Economics 13.30-14.15 Japan Professor Ms. Noriko Hama, Doshisha University Graduate School of Management 14.15-14.30 Paus 14.30-15.15 United States Mr. Tim O´Neill, President of NABE (National Association for Business Economics) in Washington D.C. and Chief Economist at Bank of Montreal 15.15 Avslutning ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021111BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021111BIT00830/wkr0002.pdf