Forestlight Entertainment AB (publ) u.n.ä. till Wifog Holding AB (publ) tillträder förvärv

Tillträde av förvärv
Forestlight Entertainment AB (publ) u.n.ä. till Wifog Holding AB (publ) (”Bolaget”) tillträder idag förvärvet av Wifog AB (”Dotterbolaget”). Köpeskillingen uppgår till totalt cirka 153,35 MSEK och erläggs genom apportemission omfattande 1 227 963 152  aktier till ett värde om cirka 0,124878 SEK per aktie för vilka Bolaget erhåller 95,8 % av de utestående aktierna i Dotterbolaget. Emissionen och förvärvet beslutades om på extrastämma den 14 juli  2015.

Apportemissionen och namnändringen är planerad att registreras den 1 oktober 2015 hos Bolagsverket och Euroclear. Apportemissionen medför att Bolagets aktiekapital efter registrering ökar till 12 201 765  SEK fördelat på totalt 1 280 432 294  aktier och att Dotterbolaget blir ett dotterbolag till Bolaget. Extrastämman beslutade även att genomföra en sammanläggning av aktier där tvåhundra (200) gamla aktier blir en (1) ny.

Ny VD och uppdaterad bolagsbeskrivning
Som en följd av det omvända förvärvet tillsätter Bolaget Peter Håkansson som ny VD från och med den 28 september 2015. Peter Håkansson är idag VD för Dotterbolaget.

Bolagets uppdaterade bolagsbeskrivning godkändes den 28 september 2015 av Nasdaq Stockholm och finns tillgänglig på Bolagets nya hemsida www.wifog.com.

Indikativ tidplan för sammanläggning av aktier
Som tidigare kommunicerats kommer en sammanläggning av aktier att genomföras när apportemissionen har registrerats där två hundra (200) gamla aktier blir en (1) ny aktie. Sammanläggningen av aktier planeras genomföras så snart som möjligt efter att apportemissionen registrerats hos Bolagsverket vilket beräknas kunna vara klart inom tre veckor från och med idag.

Peter Håkansson, VD
Tel. +46 (0) 70 355 01 05
E-post: info@wifog.com
Hemsida: www.wifog.com

Om Wifog Holding AB (publ):
Bolagets aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.

Taggar: