Forestlight Entertainment organiserar om och byter ekonomichef

I samband med organisationsförändringar samt beslutade kostnadsbesparingar lämnar Bolagets CFO Christer Öberg bolaget. Öberg kommer att vara tillgänglig för bolagets ledning under de närmaste månaderna. Noble Entertainments ekonomichef Jan Blom tar över rollen som ekonomichef också för moderbolaget Forestlight Entertainment.

”Christer Öberg har sedan oktober 2012 uppgraderat vår ekonomistyrning på ett mycket bra sätt. När vi nu genomför organisations förändringar samt minskar vår over head var det naturligt att gå skilda vägar” –säger Peter Levin, VD Forestlight Entertainment.

Tel. +46 (0) 8 660 43 30

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag. I koncernen ingår bl.a. studioverksamheten där produktion av datoranimerad film utgör den primära verksamhetsgrenen. Filmförlaget och distributören Noble Entertainment har releasat fler än 700 titlar sedan år 2002. Fido är en av Skandinaviens största och mest välrenommerade animations- och visualeffects-studios och har hela världen som sitt arbetsfält. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.