Forestlights planerade förvärv av Wifog genom en apportemission har fallit

I enlighet med offentliggörande av den 27 januari 2015 och i enlighet med vad som offentliggjordes i kommuniké från extra bolagsstämma den 3 mars 2015 har bolagsstämman i Forestlight Entertainment AB (”Forestlight”) beslutat om att byta verksamhetsinriktning och förvärva Wifog AB (”Wifog”) genom en apportemission. Apportemissionen har baserats på att målbolaget Wifog genom en marknadsvärdering vid tidpunkten för stämman skulle värderas till 160 000 000 kronor. Värderingen förutsatte att, i enlighet med bolagsstämmans beslut, Wifog per den 30 april 2015 registrerade en riktad emission om 30 000 000 kronor. Emissionen har dock ännu ej registrerats hos Bolagsverket och förvärvet har därmed fallit.

Forestlight utesluter inte att förvärvet av Wifog kommer att gå att genomföra men söker även efter alternativa lösningar för att genomföra det planerade bytet av verksamhetsinriktning och kommer att offentliggöra mer information så snart som möjligt.

Tel. 46 (0) 8 660 43 30

Hemsida: www.forestlight.se

Om Forestlight Entertainment:

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag med fokus på utveckling av innehåll för film-, TV- och spelindustrin. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.