Kommuniké från extra bolagsstämma den 14 juli 2015 i Forestlight Entertainment AB (publ).

Val av styrelse
Stämman beslutade att välja Fredrik Forsman, Peter Håkansson och Henrik Ringmar till nya styrelseledamöter. Fredrik Forsman valdes till styrelsens ordförande.

Ny bolagsordning
Stämman beslutade att ändra bolaget bolagsordning i enlighet med styrelsens förslag innebärande nya kapitalgränser, nytt lägsta och högsta antal aktier, ny firma samt nytt verksamhetsföremål.

Aktiekapitalökning
Stämman beslutade att öka bolagets aktiekapital med lägst cirka 6 670 587,447380 kronor och högst cirka 12 209 557,381365 kronor genom en apportemission av lägst 700 000 000 och högst 1 281 250 000 aktier, riktad till aktieägarna i Wifog AB.

Bemyndigande
Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen intill nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler till ett antal motsvarande maximalt 250 000 000 aktier i bolaget samt att betalning skall, i enlighet med vad styrelsen därom beslutar, kunna ske kontant, genom kvittning och/eller genom tillskjutande av apportegendom. Vid emissioner utan företräde för aktieägarna skall teckningskursen fastställas till marknadsmässiga villkor.

Försäljning av dotterbolag m.m.
Stämman beslutade att sälja (i) dotterbolaget Dog Pound AB, (ii) en fordran som bolaget har på Dog Pound AB:s dotterbolag, Aktiebolaget Fido Film Stockholm, och (iii) inventarier bokförda i bolaget men som används av Aktiebolaget Fido Film Stockholm, till styrelseledamöterna Peter Levin, tillika VD, och Annika Torell.

För detaljerade villkor avseende besluten på stämman hänvisas till styrelsens fullständiga förslag som finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.forestlight.se

För Forestlight Entertainment AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta ;
Tel +46 (0) 8 660 43 30

Taggar: