• Forestlight/

KVARTALSRAPPORT, 1 JULI – 30 SEPTEMBER 2014 FORESTLIGHT ENTERTAINMENT AB (publ), ORG. NR. 556668-3933

Koncernen

• Nettoomsättningen blev 3 596 TSEK (8 484) under kvartalet och 13 922 TSEK (38 225) under januari-september.
  • Resultat före av- och nedskrivningar (EBITDA) blev -1 657 TSEK (-3 415) under kvartalet och -3 046 TSEK (-9 723) under januari-september.
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -2 058 TSEK (-9 213) under kvartalet och -4 224 TSEK (-30 847) under januari-september.
  • Koncernen saknar idag kapital och likviditet för den långsiktiga finansieringen. Styrelsen fortsätter arbetet med att söka lösa bolagets finansiering för att säkerställa fortsatt drift och utveckling.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

• Stockholms Tingsrätt fattade beslut den 17 november att fastställa och avsluta moderbolaget Forestlight Entertainments rekonstruktion. Beslutet förväntas vinna laga kraft i december 2014. Ackordsuppgörelsen i moderbolaget ökar det egna kapitalet med drygt 5 MSEK.
  • Dotterbolaget Fido Film i Stockholm AB upprättade kontrollbalansräkning per 2014-09-30 efter en svag beläggning under det tredje kvartalet.

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag med fokus på utveckling av innehåll för film-, TV- och spelindustrin. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.