Styrelsen i Forestlight Entertainment ansöker om rekonstruktion

Underhållningsbolaget Forestlight Entertainment informerade den 11 mars 2013 att den av bolaget upprättade kontrollbalansräkningen daterad den 22 februari 2013 visade att bolagets egna kapital understeg hälften av det registrerade aktiekapitalet.

Vid kontrollstämma som avhölls den 4 december 2013, där revisorn granskat och utfärdat ett yttrande avseende kontrollbalansräkningen, konstaterades att det egna kapitalet var återställt. Stämman beslutade enhälligt om fortsatt drift av bolaget.

Forestlight Entertainments styrelse har arbetat med att söka lösa bolagets kapitalbehov under det senaste halvåret. För att skapa förutsättningar att finansiera verksamheten har styrelsen nu ansökt om en formell företagsrekonstruktion. Till rekonstruktör föreslår bolaget Advokat Mats Emthén, Advokatfirman Carler. Styrelsen bedömer möjligheterna som goda att finansiera verksamheten under villkor att ackord kan genomföras.

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag. I koncernen ingår bl.a. studioverksamheten där produktion av datoranimerad film utgör den primära verksamhetsgrenen. Fido är en av Skandinaviens största och mest välrenommerade animations- och visualeffects-studios och har hela världen som sitt arbetsfält. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.