Företagsbostäder deltar i välgörenhetsgolftävling för Tappra barn

Report this content

Företagsbostäder kommer att delta i välgörenhetsgolftävlingen som går av stapeln på Forsgårdens golfklubb i Kungsbacka den 27 augusti. Golftävlingen arrangeras av Tappra Barn en välgörenhetsorganisation och insamlingsstiftelse som verkar lokalt och skänker pengar till barn som har det tufft i livet.

“Vi tycker det är viktigt att bidra på olika sätt i samhället och när det kommer till barn som har det svårt i livet så känns det extra angeläget att hjälpa till”, säger Charlotte Dellblad, VD på Företagsbostäder, som själv kommer att delta i golftävlingen på Forsgårdens golfklubb i Kungsbacka den 27 augusti.

Företagsbostäder tycker det är viktigt att man som organisation tar ansvar för hur man påverkar samhället både miljömässigt och socialt. Vi har arbetat med hållbarhet länge och är miljödiplomerade av revisorer, godkända av Svensk Miljöbas. Vår verksamhet revideras årligen och vi har valt att fokusera på områden kring energiförbrukning, transporter och avfallshantering. Vi har även stöttat andra välgörenhetsorganisationer genom åren t.ex. Stadsmissionen, Sjöräddningssällskapet och UNISEF för att nämna några.

När vi fick frågan från stiftelsen Tappra Barn om vi ville bidra till deras verksamhet för att kunna hjälpa barn som har det svårt så var svaret självklart. Vi var även med i Linköping där vi deltog i Tappra Barns välgörenhetsgolftävling i maj.

Kom gärna till Forsgårdens golfklubb och heja på oss när vi spelar för att samla in pengar till barnen den 27 augusti i Kungsbacka.

För mer information om Företagsbostäder v.v. kontakta:

Helene Johansson
helene@foretagsbostader.se

För intervjuer under golftävlingen den 27 augusti v.v. kontakta:

Malena Eklund
PR
malena@firstpr.se

Företagsbostäder har mer än 25 års erfarenhet och drygt 1800 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund och Malmö. Sedan hösten 2017 är Företagsbostäder majoritetsägt (60%) av Petter Stordalens Strawberry Living, verksamt inom affärsområdet ”long-stay” i Nordic Choice Hospitality Group. Vi är den största leverantören av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders bostadsbehov med kort varsel. Hyran löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.

Taggar:

Snabbfakta