Företagsbostäder inleder samarbete med Alexandra Zazzi

Report this content

Företagsbostäder inleder samarbete med stjärnkocken Alexandra Zazzi, som är känd från bl.a “Kockarnas kamp” och nu senast i “Biggest loser VIP”. Alexandra har dessutom givit ut ett flertal kokböcker. Alexandra Zazzi förespråkar en hållbar livsstil med fokus på nyttig och vällagad mat samt balans i livet.

Alexandra Zazzi, Foto: Peter Jademyr, Studio Pi

Efterfrågan på s.k. long stay boende har ökat de senaste åren och ett bra boende kan ofta vara en konkurrensfördel för företag runt om i landet vid nyrekrytering av tillfälliga medarbetare och konsulter.

Ett eget boende med tillgång till kök är något som tilltalar de flesta. Att laga sin egen mat är något som många vill ha möjlighet att göra när man bor och arbetar borta, men vill känna sig som hemma. Tillsammans med Alexandra vill Företagsbostäder visa vilka goda möjligheter man skapar för sina gäster genom att erbjuda lägenheter med kök.

“Jag gillar verkligen hela Företagsbostäders koncept där man kan bo i en inredd lägenhet när man är ute och arbetar runt om i Sverige. För mig känns det väldigt viktigt att ha tillgång till ett välutrustat kök. När jag är på resande fot tycker jag det är skönt att laga min egen mat och kunna styra min egen kost och tid”, säger Alexandra Zazzi.

Startskottet för samarbetet sker i början på december när lägenheterna vid Kalkbrottet i Limhamn visas upp. Alexandra kommer då att laga mat och bjuda gästerna som kommer på smakprover och dela med sig av tips på hälsosam och god mat med mycket smak.

”Det här är ett samarbete som vi är otroligt stolta över och som passar väldigt bra ihop med Företagsbostäders syn på en hållbar livsstil. Förutom att vara en duktig och välkänd kock så brinner Alexandra också för både mat och hälsa”, säger Helene Johansson, Marketing Manager på Företagsbostäder.

För mer information v.v. kontakta:

Helene Johansson
Marketing Manager, Företagsbostäder
helene@foretagsbostader.se

Företagsbostäder, majoritetsägt av Petter Stordalens Strawberry Living, har 25 års erfarenhet och drygt 1800 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund och Malmö. Vi är den största leverantören av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders behov av tillfälligt boende med kort varsel. Bokningen löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.

Taggar:

Snabbfakta