Nya företagslägenheter blir inflyttningsklara i Solna i maj

I de nya företagslägenheterna i kvarteret Ingenting ryms i princip allting som önskas för de som är i behov av tillfälligt boende norr om Stockholm. Kvarteret Ingenting i Solna kommer ha nästan 500 nybyggda företagslägenheter redo att inhysa många konsulter och tillfälliga medarbetare.

Fretagsbostder i Solna

Lägenheterna kommer att vara modernt inredda och komplett utrustade. Ett bekvämt och prisvärt boende med ett par minuters resa till Solna Centrum och behändigt pendelavstånd till andra större företagskluster och Stockholm City.

- En glädjande nyhet är att 2019 - 2020 utökar Företagsbostäder sitt bestånd i Stockholm, med ännu fler lägenheter för de som behöver tillfälligt boende i tjänsten, säger Helene Johansson, Marketing Manager på Företagsbostäder.

Företagsbostäder, sedan 2017 majoritetsägt av Petter Stordalens Strawberry Living, är Sveriges största leverantör av long stay boenden. Möblerade företagslägenheter som möjliggör för företag att erbjuda sina tillfälligt anställda ett bra och flexibelt boende. Om man som konsult har behov av att ordna ett boende under några månaders tid kan en lägenhet vara avgörande för om man kan ta ett uppdrag på en annan plats än i sin hemort eller ej.

- Vi har förstått av våra kunder att det är en stor konkurrensfördel för företaget att kunna erbjuda sina anställda ett long stay boende när de rekryterar ny personal eller anlitar konsulter, säger Helene Johansson, Marketing Manager på Företagsbostäder.

Företagsbostäder erbjuder ett prisvärt och flexibelt long stay alternativ. En boendeform för de som arbetar på annan ort under en längre tid och då är i behov av en möblerad lägenhet. Gästen kan bo i dagar, veckor eller upp till några månader i samma lägenhet. I jämförelse med andra boendealternativ är long stay lägenheten ett väldigt bra och tryggt alternativ. Man har dessutom möjlighet att skapa en hemtrevlig känsla och friheten att skapa sina egna rutiner och laga sin egen mat. Ett boende med jourservice dygnet runt.

Till maj 2019 blir de första 85 lägenheterna i kvarteret Ingenting inflyttningsklara. Då kommer ett stort antal tillfälligt anställda ha möjlighet att ta del av fräscha och komplett utrustade företagslägenheter i Solna.

Ett smidigt och prisvärt konsultboende gör Företagsbostäder till en viktig part för nyetablering och tillväxt i det svenska näringslivet.

Företagsbostäder har mer än 25 års erfarenhet och drygt  2000 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund, Malmö och Älmhult. Vi är den största leverantören av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders bostadsbehov med kort varsel. Hyran löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.

Helene Johansson, Marketing Manager på Företagsbostäder
Helene Johansson, Marketing Manager på Företagsbostäder