Storsatsning på företagslägenheter i Lund

Nu satsar Företagsbostäder ytterligare i Lund och gläds åt att erbjuda näringslivet fler longstaylägenheter då man under hösten 2021 tillför 60 nya bostäder i stan. Lägenheterna byggs i anslutning till ett nytt Comfort Hotel i stadsdelen Aromalund.

Företagsbostäder växer med sitt koncept longstay i Lund. Med Petter Stordalens Strawberry Living som majoritetsägare stärker nu Företagsbostäder sin position som Sveriges främsta longstay leverantör. Tillsammans med det nya hotellet kommer fastigheten erbjuda bra och hållbart boende för alla plånböcker på ett av stans bästa lägen.

Då Lund är en stad som växer vill nu Petter Stordalen erbjuda företagen bra temporära lägenheter för deras konsulter och medarbetare, men också prisvärt korttidsboende på Comfort Hotel. Det är ett bra läge och möjligheterna med både ett aktivt näringsliv och ett universitet i världsklass gör det extra spännande att utöka och växa i Lund.

Företagsbostäder har funnits i Lund under ett antal år och erbjuder där möblerade lägenheter mitt i stan, ett stenkast från Centralstationen med bra kommunikation till stadens företagskluster. De finns även representerade i Studentstaden och i norra delen av Lund med närhet till Ideon Science Park.

Tillsammans med byggherren Sjöson AB byggs nu ett kombinerat longstayboende och hotell. Fastigheten byggs i stadsdelen Arolamlund, ett område som växer.

- Dessa lägenheter blir ett perfekt komplement till vårt nuvarande utbud i Lund. Vår planerade byggstart är i mars 2020 och vi räknar med invigning under det tredje kvartalet 2021, säger Mattias Stengl, CEO Strawberry Living.

Företagsbostäder har mer än 25 års erfarenhet och drygt  2500 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund, Malmö och Älmhult. Vi är den största leverantören av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders bostadsbehov med kort varsel. Hyran löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.

Mattias Stengl, CEO Strawberry Living