Annelie Nässén välkomnas som ny vd och koncernchef på FOREX

FOREX, som inte längre är bank, återtar sin plats i den nordiska reseindustrin. Med utgångspunkt från ett brett butiksnät och en växande e-handel för valuta och andra betalningsmedel, ska FOREX förverkliga en idé om fler produkter och tjänster som gör resan enklare, tryggare och roligare.

Den tidigare SAS-chefen Annelie Nässén, med en gedigen ledarerfarenhet från bl.a reseindustrin och detaljhandeln kommer att leda denna utveckling. Uppgiften blir att med affärsmässighet, digitalisering, tillväxt och omtanke om kunden, leda det fortsatta förändringsarbete som FOREX befinner sig i.

Rekryteringen av en vd med Annelie Nässéns profil säger mycket om vårt initiativ. Annelie är en erfaren resultatorienterad förändringsledare och en ”people person” med bred erfarenhet från digitala transformationer och att driva utveckling och resultat genom innovation, starka team och en inkluderande kultur. Hennes tydliga och närvarande ledarskap i kombination med ett genuint intresse av kund, medarbetare och affärsmannaskap kommer att ge resultat och energi till den transformation som FOREX har påbörjat, säger styrelseordförande Beth Friberg.

– Jag är väldigt glad och tacksam att få möjlighet att leda FOREX i denna spännande nya fas, säger Annelie Nässén. Reseindustrin upplever just nu en stark återhämtning och FOREX gör helt rätt som söker sig tillbaka till varumärkets arv och myt – resan. Med utgångspunkt i styrkan i varumärket, medarbetarnas gedigna kompetens och bolagets starka kärnprodukt finns en fantastisk möjlighet som även öppnar upp för fler produkter och tjänster inom resesegmentet.

För mer information, vv kontakta:
Beth Friberg, styrelordförande, beth@forex.se, +46 70 589 20 02

Annelie Nässén, tillträdande vd, annelie.naessen@forex.se, +46 76 191 12 94

Om FOREX:
FOREX är sedan starten 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta och erbjuder dessutom reseförsäkringar och kreditkort. FOREX finns på 80 centralt belägna butiker och över 60 valutaautomater i Norden, på www.forex.se och 0771-22 22 21.