FOREX Bank i Östersund

FOREX Bank öppnar bankbutik i Östersund. Det är den 99:e i ordningen och den första i Jämtland.

Nu på måndag den 10 november, öppnar FOREX Bank en bankbutik på Prästgatan 51 i Östersund. Det blir den första i Jämtland och blir därmed ett välbehövligt tillskott av bankens butiker i Norrland. Det är dessutom FOREX Banks 99:e bankbutik som närmar sig 100-strecket. Förmodligen i form av Kalmar inom en snar framtid.
- Östersund har länge varit en eftertraktad etablering för oss. Vi har fått flera förfrågningar från både kunder och andra företag som undrat varför vi inte finns i Östersund. Nu när vi fick tillgång till en lämplig lokal, var det bara att slå till, säger Mikael Geitner, FOREX Banks chef för affärsområdet valuta.
FOREX Bank, som är mest känd som valutaväxlare, fick tillstånd att driva bank i juli 2003. Sedan dess erbjuds enkla, lättillgängliga banktjänster som spara, låna, lönekonto, betal- och kreditkort, m.m. Dessutom kan man få hjälp med kassatjänster över disk, såsom att betala Plus- och Bankgiroräkningar.

För ytterligare information eller frågor, kontakta:
Mikael Geitner vVD, 08-58760702
Tom Friberg, Kommunikationschef, 08-58760725