FOREX Bank slopar årsavgift på bankkort

Den 25 maj avskaffar FOREX Bank årsavgift på bankkort. Genom att slopa avgiften vill FOREX Bank locka fler kontokunder och ta en större andel av den svenska bankmarknaden.

FOREX Bank fortsätter att växa. 2010 gjorde koncernen ett rörelseresultat på 340 mkr (148) och intäkterna uppgick till 1 202 mkr (1 023).

I sin strävan att fortsätta växa och förbättra sina erbjudanden slopar FOREX Bank årsavgift på bankkortet från och med 25 maj för nya kunder. Befintliga kunder förnyar inte sin avgift.

-     Vi öppnar fler butiker, vi vill ha fler kunder och vi vill växa som bank, säger FOREX Banks VD Magnus Cavalli-Björkman. Samtidigt vill vi vara transparenta i våra priser och tjänster och då är slopandet av årsavgiften ett erbjudande som faller sig naturligt för oss.

FOREX Bank erbjuder banktjänster som valutaväxling, lönekonton, sparkonton, post- och bankgirobetalningar, internetbank, kredit- och betalkort och mindre lån.

-     Vi har inte planer på vare sig bostadslån, fonder eller motsvarande tjänster som storbankerna erbjuder. Vi erbjuder enkla banktjänster och hjälper våra kunder med deras vardags- och reseekonomi, säger FOREX Banks VD Magnus Cavalli-Björkman.

För mer information vänligen kontakta:
Magnus Cavalli-Björkman
VD, FOREX Bank
Tel:
08-587 60 700

FOREX Bank är sedan 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan mitten av 2003 erbjuds även ett växande utbud av andra banktjänster; inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. FOREX Bank finns på över 100 centralt belägna platser i Norden samt på Internet och telefon: www.forex.se / 0200-222 220.

Taggar: