FOREX nya butik på Arlanda Terminal 5 invigd

En av FOREX butiker på Arlanda, den på airside efter säkerhetskontrollen i terminal 5, stängdes den 31 augusti förra året på grund av ombyggnad med anledning av Swedavias stora satsning Arlanda marknadsplats. Området är fortfarande under ombyggnad och beräknas stå klart i september 2023. Här kunde FOREX – först ut på den nya marknadsplatsen – inviga en ny butik den 15 juni.

– Som en del av FOREX strategi att erbjuda våra tjänster på viktiga knutpunkter runtom i Norden, är FOREX närvaro på Swedavias flygplatser självklar, säger FOREX vd Annelie Nässén.

FOREX öppnade sin första butik på Arlanda redan 1993 och utökade snart närvaron på flera av Swedavias flygplatser, samt öppnade den första uttagsautomaten 2015. I september 2021 vann FOREX en upphandling med Finavia gällande butiker och uttagsautomater på Helsingfors-Vanda flygplats och sedan juli 2022 är två butiker etablerade på Kastrup utanför Köpenhamn.

– Efter att ha hänvisat kunderna till FOREX valutaautomater i drygt nio månader under ombyggnaden, längtar våra medarbetare efter att återigen möta alla de resenärer som passerar genom Arlanda terminal 5 för att ge dem goda tips och råd om resor och resevaluta. Av Swedavia har vi fått ett fint läge i den nya marknadsplatsen där våra kunder inte kan missa vår butik, säger Annelie Nässén.

För mer information, vv kontakta:
Annelie Nässén, vd, annelie.naessen@forex.se, +46 76 1911294

Tom Friberg, kommunikationschef, tom.friberg@forex.se, +46 70 2013000

Om FOREX:
FOREX är Nordens marknadsledare på resevaluta och erbjuder dessutom reseförsäkringar och kreditkort. Efter snart 60 år som resenärens bästa vän, har FOREX etablerat sig som en pålitlig partner och erbjuder säkra och effektiva tjänster för resenärer.

FOREX finns på över 80 centralt belägna butiker och lika många valutaautomater i Norden, på www.forex.se och 0771-22 22 21.