FOREX utser Kati Andersson till CDO

FOREX har nöjet att meddela att Kati Andersson har utsetts till CDO – Chief Digital Officer. Hon ansluter till företaget den 5 september 2024 och kommer att ha en avgörande roll i att driva utvecklingen av FOREX fortsatta transformation, strategi och digitala närvaro.

FOREX är på en förändringsresa. Med resevalutan som en fortsatt central del av kunderbjudandet, kommer kunder framöver mötas av ett annat FOREX redan under 2024 med fler betalningsmedel och andra produkter och tjänster inför, under och efter resan – både digitalt och i de 80 butikerna i Norden.

– Jag är glad att välkomna Kati till FOREX. Med hennes kompetens, handlingskraft och ledarförmåga i kombination med hennes breda erfarenhet från resebranschen, kommer hon bidra till att vi lyckas med vår transformation att bli resenärens bästa vän, säger Annelie Nässén, vd och koncernchef på FOREX.

Kati har en gedigen bakgrund inom reseindustrin, med flertal ledarskapspositioner inom digitalisering och kommersiell strategi, från Birka Cruises till Norwegian och Finnair. Hon kommer närmast från 10 år på SAS, där hon som digital transformationschef drev igenom en av de största omställningarna i flygbolagets historia.

– Det ska bli mycket spännande att vara med och driva FOREX digitaliseringsresa framåt. FOREX har ett fantastiskt och väl etablerat varumärke, lojala kunder, engagerade medarbetare och en tydlig strategi vilket ger en stark plattform för digitalisering och flera produkter och tjänster framåt, säger Kati Andersson.

Annelie Nässén, VD och koncernchef, annelie.naessen@forex.se, +46 76 1911294
Tom Friberg, kommunikationschef, tom.friberg@forex.se, +46 70 2013000

FOREX är Nordens marknadsledare på resevaluta sedan 1965 och erbjuder dessutom reseförsäkringar, kreditkort och ett växande utbud av andra reserelaterade tjänster. Efter snart 60 år som resenärens bästa vän, har FOREX etablerat sig som en effektiv och pålitlig partner för resenärer. FOREX finns på på www.forex.se och på över 80 centralt belägna butiker och lika många valutaautomater i Norden.