Pressinbjudan: PTKs heldag om pensioner och försäkringar

Report this content

PTK arrangerar en heldag med information och nyheter om tjänstepensionen ITP onsdagen den 25 november på Folkets hus i Stockholm. Försäkringsinformatörer, förtroendevalda och anställda i PTKs medlemsförbund är inbjudna. Över 400 personer är anmälda att delta, vilket är nytt rekord för PTKs pensionsdag. Intresset är alltså rekordstort.

Ur programmet: • Vilka är nyheterna inom ITP-planen? Hur kommer den kommande upphandlingen av försäkringsbolag att fungera? Detta diskuterar Gunilla Dahmm, Unionen tillsammans med Per-Olof Westerlund, PTK. • Hur skulle pensionssystem och pensionsnivåer stå sig om vi jobbar fler eller färre antal år? Ole Settergren, sekreterare i Pensionsmyndighetsutredningen diskuterar detta, samt hur ”bromsen” i pensionssystemet kan påverka kommande utbetalningar. • ITP1 fyller två år. Hur många har gjort ett aktivt val? Collectums informationschef Jenny Jeppsson presenterar aktuella siffror och vilka insatser Collectum gör för att få fler att välja. • PTK utvecklar en webbaserad rådgivningstjänst som ska ge råd om valen inom ITP till alla försäkrade. Var en av de första som får se tjänsten i denna presentation av Peter Tilly, PTK. Tid och plats Onsdagen den 25 november, kl. 9:00 – 16:00 Folkets Hus, Huvudentrén, Barnhusgatan 12-14, Stockholm Registrering Anmäl dig till Wanja Sundquist vid PTKs disk utanför konferenslokalen och tala om från vilken tidning du kommer. För mer information, besök www.ptk.se/konferens